Estas en » ExCuRSiONiSmO RoMáNTiCo FoReVeR » Cuaderno de Entradas » December 2008 » La Gota D´ Aigua / La Gota De Agua
Saturday 6 de December de 2008, 10:55:13
La gota d´ aigua / La gota de agua
Tipo de Entrada: CUADERNO | 2 Comentarios | 1981 visitas

La gota d´ aigua

Com a gota d´ aigua, duia una plàcida vida a la mar amb milions i milions de companyes, veient tot de peixos de colors. Sota la llum del sol, que ens il·luminava donant-nos una encisadora lluentor, jugàvem entre nosaltres anat i tornant d´ una lloc a l´ altre. Però un dia, mentre estava a la superfície veient passar uns bonics núvols de cotó al cel, el vent em va portar una nova: el món idíl·lic al qual vivíem a la mar distava molt de la realitat humana. Em va dir, murmurant, que hi havia persones que se sentien soles; estaven oblidades pels seus familiars. Em va advertir de que milers de nens morien a diari de fam mentre d´ altres humans s´ en feien els desentesos i es preocupaven per coses supèrflues. Hi havia gent que vivia al carrer, on era tot un suplici passar una nit freda a la intempèrie. Famílies senceres es veien abocades a un fosc precipici a causa de les drogues, i d´ altres no trobaven una feina que els permetés subsistir. En aquell instant vaig adonar-me de que no podia continuar vivint a la mar indiferent a tot allò, així que vaig decidir deixar casa meva i fer camí cap al cel. El comiat de les meves companyes va ser difícil però no faria marxa enrere: volia canviar el món. Amb el sol del migdia em vaig enlairar cap al cel, veient la mar més llunyana conforme m´ evaporava. Unida a un munt de companyes vam formar un radiant núvol que es desplaçava lliurement, amb la indescriptible màgia de voler canviar el món. Vaig visitar poblats de l´ Àfrica per tal de donar aigua als pobres nens que en necessitaven; vaig fer entendre a la gent d´ arreu del planeta que havien de ser bondadosos amb els seus; viure el dia a dia amb energia; ser optimistes vers el futur i crear entre tots un món millor. Tot i ser un viatge esgotador, no em penedeixo pas. Les meves forces van minvar durant el trajecte, arribant molt feble a través d´ un riu a la meva llar, la mar, on morí satisfeta per la feina feta. Vaig sacrificar-me per un món millor.

La gota de agua

Como gota de agua, llevaba una plácida vida en el mar con millones y millones de compañeras, viendo muchísimos veces de colores. Bajo la luz del sol, que nos iluminaba dándonos un encantador brillo, jugábamos entre nosotras yendo y viniendo de un sitio a otro. Pero un día, mientras estaba en la superficie viendo pasar unas bonitas nubes de algodón en el cielo, el viento me trajo una nueva: el mundo idílico en el cual vivíamos en el mar distaba mucho de la realidad humana. Me dijo, susurrando, que había personas que se sentían solas; estaban olvidadas por sus familiares. Me advirtió de que miles de niños morían a diario de hambre mientras otros humanos se desentendían y se preocupaban por cosas superfluas. Había gente que vivía en la calle, donde era todo un suplicio pasar una noche fría a la intemperie. Familias enteras se veían arrojadas a un oscuro precipicio a causa de las drogas, y otras no encontraban el trabajo que les permitiera subsistir. En aquel instante me di cuenta de que no podía continuar viviendo en el mar indiferente a todo aquello, así que decidí dejar mi hogar y hacer camino hacia el cielo. La despedida de mis compañeras fue difícil pero no haría marcha atrás: quería cambiar el mundo. Con el sol del mediodía ascendí hacia el cielo, viendo el mar más lejano conforme me evaporaba. Junto a muchas compañeras formamos una radiante nube que se desplazaba libremente con la indescriptible magia de querer cambiar el mundo. Visité poblados de África con tal de dar agua a los pobres niños que la necesitaban; hice entender a la gente de todo el planeta que tenían que ser bondadosos con los suyos; vivir el día a día con energía; ser optimistas respecto al futuro y crear entre todos un mundo mejor. Aunque ha sido un viaje agotador, no me arrepiento en absoluto. Mis fuerzas flaquearon durante el trayecto, llegando muy débil a través de un río a mi hogar, el mar, donde morí satisfecha por el trabajo hecho. Me sacrifiqué por un mundo mejor.

Escrito el 23 de noviembre de 2008 para presentar en un concurso comarcal, en catalán.